Роль Виховника УПЮ.
уклав пл.сен.Володимир Скоробський “ХМ”
“Немає більше божественної цілі в житті людини,
як та, щоб правильно виховати не тільки своїх власних дітей,
але й дітей інших людей.”
(Аристотель)
Виховник - це найважливіша особа в Пласті.
Успішність вишколу та виховання, що його дістав юнак, залежить виключно від виховника, який ним керував. Найбільший вплив не тільки на поодиноких пластунів, але й на цілу пластову організацію має виховник. Успіх виховника - це успіх Пласту і навпаки.
Ентузіазм, енергія й особистий добрий приклад виховника - це основні рушії пластової праці.
Виховник повинен пам’ятати, що:
юнак приходить до Пласту для приємности й дружби,
він шукає розваги й добрих друзів.
Тому виховник має зробити пластування приємною, щасливою грою. Ця гра повинна бути проста й цікава.
Цілий успіх виховника залежить від того, як він сам розуміє пластування, а тому важливо, щоб він розумів пластування правильно.
Віра в юнака - це перша основа, на якій виховник опирає свою співпрацю з юнаками. Кожний виховник мусить бути свідомий того, що юнак є у процесі фізичного росту й психічного дозрівання. Це дає запоруку, що юнак може змінитися і без сумніву стати кращим. Одначе, не можна відразу вимагати всього.
В УПЮ за виховників уважаємо:
зв’язкового,
впорядників гуртків,
інструкторів.
Окрім того, важливу роль у праці куреня юнаків відіграють ще й інші дорослі люди, які виконують такі функції:
опікун куреня УПЮ,
екзаменатори іспитів вмілостей.
Виховник повинен мати такі прикмети:
Організаційний хист і деякий досвід у групових заняттях,
провідницький хист, уміння планувати й розподіляти відповідальність,
любити своїх вихованців та мати здібність викликати до себе їх прихильність,
любити життя серед природи як основу пластування,
мати гідну особисту поставу та давати добрий приклад, щоб отримати до себе прихильну опінію як батьків, так і вихованців,
присвятити достатню кількість часу на пластові заняття,
мати безоглядну віру у пластові правила гри (Пластовий Закон і Пластову Присягу).
Виховник мусить теж подумати над таким:
чи зможе він опанувати групу своїх юнаків так, щоб не втрачати панування над собою, бо інакше співжиття з ним стане неприємним,
чи має він почуття гумору, що могти посміятись із жартів своїх юнаків та ще й від себе щось додати,
чи не розчарує він своїх юнаків та зуміє повести їх через “Велику Гру” до великої мети,
чи буде він мати досить часу й бажання занурюватися в індивідуальні проблеми своїх юнаків, якщо вони виникнуть,
чи дотримає він слова, навіть у найменших дрібничках,
чи постоїть за своїх хлопців у потребі, так як вони сподіваються на нього ?
2.Впорядник.
Впорядник гуртка - це виховник, який є духовним провідником гуртка і тому не повинен в той самий час бути впорядником більше, як одного гуртка. Члени гуртка повинні вбачати в ньому свій ідеал та вірити, що він є завжди думками з ними.
Впорядник потрібний новому та молодому гурткові. Він має не тільки доповнювати мале знання гурткового, але також своєю присутністю, а як і цього буде потрібно - безпосередньою інтервенцією допомогти гуртковому втримати порядок під час сходин. Тому, що члени одного гуртка - це однолітки, і в перших двох роках гуртковий може мати труднощі у веденні свого гуртка, зв’язковий мусить докладно пересвідчитися, перш ніж вирішить, що гурток уже може самостійно працювати.
Основне завдання впорядника - довести якнайшвидше до того, щоб гуртковий міг сам вести свій гурток.
Тому він повинен перш за все:
навчити всіх членів гуртка своїх діловодств у гуртку,
а потім привчити їх до правильного стилю гурткових сходин.
Гуртковий вишколюється та дістає вказівки, як вести свій гурток, на раді гурткових і на дошколі гурткових, який веде зв’язковий. Тому впорядник мусить пам’ятати, що він помагає зв’язковому і доповнює його на сходинах свого гуртка.
Зв’язковий координує та направляє всю виховну працю на вишколах із впорядниками.
Всі впорядники мусять успішно відбути відповідний вишкіл згідно з правильником КВ та мусять написати проект впродовж року на здобуття ступеня КВ УПЮ.
Запитання:
Ким є впорядник гуртка для юнаків ?
Чи може впорядник мати одночасно кілька гуртків ( обґрунтуйте свою відповідь не задовольняючись лише відповіддю “так”, чи “ні”)
Які передумови призначення на впорядника ?
Хто в УПЮ є виховниками ? Які прикмети має мати виховник ?
Що входить в обов’язки й права впорядника ?
Яке місце займає впорядник по відношенню до гуртка на 1-му,
2-му та 3-му етапах пластування ?
Немає коментарів:
Дописати коментар