День закінчується, карнавал добігає кінця. Чому карнавал? Carna vale – прощавай м’ясо! Звідси й наша назва – М’ясопуст! Кілька слів,
щоб зберегти у пам’яті цей день.
Кілька слів не про хіротонію владики Андрія Хім’яка, нового єпископа-
помічника Київської архиєпархії УГКЦ, котрого нині висвятили в Києві у
Патріяршому соборі УГКЦ . Дякуємо Богові, що це сталось.
І не про піст. Хто був на Службі, сподіваюсь, почув і зрозумів: «…Страва не
зближує нас до Бога: коли не їмо, не втрачаємо нічого, ані коли їмо, не
набуваємо нічого.» (1 Кор. 8:8). Скажу про іншу страву.
Але спочатку – про сучасну контроверсійну ікону францисканського монаха Роберта Ленца “Christ in the Margins” -
Христос на маргінесі, на узбіччі, на берегах. Іншими словами – збоку, сам по
собі, а ми – самі по собі.
Ікона зображує Христа за колючим
дротом. Однак, погляньмо на неї уважно - чіткість зникає, незрозуміло, хто за колючим дротом: Христос чи глядач? Хто
страждає,
а хто милосердиться? Хто на маргінесі? Глядач, котрий виявляє милосердя до в’язня? Чи в’язень, котрий на Страшному суді, перетворюється у джерело благословення і благодати?
Сьогодні неділя про Страшний суд. Він
буде колись? Ні, він відбувається щонеділі, коли на Службі Божій у храмі здається,
що святилище відділене від храму вірних колючим дротом. І на заклик священика «Зі
страхом Божим і вірою приступіть!» хтось не відгукується, не приступає, стоїть
на місці. Колючий дріт заважає? Чи фарисейська гординя, чи зарозумілість
старшого брата? Чи смиренне митареве – хочу, прагну, але сьогодні ще не можу,
не готовий, ще є перешкоди?
Сьогодні після Служби Божої попросив
парохіян допомогти мені не потрапити до
козлів (пор. Мат. 25, 32-33, 41). Не хочу почути на Страшному суді питання: «Отче
Сергію, чому мої вівці повертаються додому голодні та спраглі»? Дорогі мої
дубово-користі друзі й подруги, допоможіть вашим душпастирям не стати козлами,
не пропустіть Великодню сповідь і Причастя.
Немає коментарів:
Дописати коментар