Пл. сен. пр. Володимир Скоробський, ДК
Про релігійність в Уладі Пластового Сеніорату.
Роз’яснення для прихильників.
В основу будь-якої творчости людини покладена одиниця особистости. Лише в розумі одиниці створюються геніальні задуми, які сприймає спільнота (соціум). Так і ідеологія Скавтінґа чи Пласту творилася в задумі одиниць, творців: Бі-Пі, Дрота, і була сприйнята спільнотою інших одиниць, особистостей, поширившись в загалі народів і націй.
Тому Скавтінґ і Пласт наголошують на тому, що спочатку потрібно створити людину, а потім створити соціум для її самореалізації. Пласт у своїй основі дає розвиткові особистості поштовх для самореалізації одиниці в меншому гурті й розширює це до соціуму.
Людина за своєю природою є соціальною, але водночас неповторною одиницею. Для свого проявлення, своєї самореалізації їй потрібен гурт однодумців-однолітків. Пласт і творить соціум неповторних одиниць у відповідності до вікових угрупувань, вершиною яких є Улад Пластунів Сеніорів.
Моральною основою, підґрунтям самовиховної методи Скавтінґу і Пласту є християнство, - чинне християнство, дієве та гаряче. Пласт не творить нової релігії чи нових заповідей. Пласт дає можливість, форму реалізації одиниці в самовиховній методі через призму Євангельської Нагірної проповіді і Декалогу Синайських Заповідей. А чотирнадцять точок Пластового Закону - це лише напрямні до реалізації християнського життя в активному чині на засадах лицарства, вихованні себе й підростаючого покоління. Тому на першому місці у самовиховній системі Скавтінґу і Пласту стоїть характер! Сеніорат це Улад характерних людей; людей, котрі постійно вдосконалюють себе й дотримуються Чину!
Людина за своєю природною сутністю є релігійною істотою, а не лише тварною. Лише людина, як тварна істота, здатна відривати свій погляд від матеріального і підносити свій дух до Вічного! Лише людина здатна, на відміну від тварного світу, творити майбуття в Ідеї та жертвувати заради цього своїм матеріальним добробутом і навіть ризикувати життям. Скавтінґ і Пласт стверджують, що людина є істотою Божою і підносять її дух до Вічних Євангельських істин, створюючи атмосферу релігійности у всіх своїх формах самовиховання. Хто не вірить у Бога – не може бути скавтом!, стверджує постулат Скавтової і Пластової методи.
Поклавши в основу самовиховання характер і чин, Пласт вимагає релігійности від своїх членів. Пласт не підміняє собою Церкви Христової, а лише спонукає пластунів як членів Церкви до активного чину допомоги іншим і створює атмосферу релігійности Духа одиниці у пластовій громаді в усіх проявах пластових занять, зустрічей, таборів. Тому зріла людина, що приходить до Уладу Пластунів Сеніорів як сформована особистість, має нести це розуміння молодшим поколінням і в ширше громадське середовище. Сеніор має бути прикладом у своєму особистому, фаховому і пластовому житті.
Тому люди, котрі приходять до Пласту в зрілому віці із громадянства чи навіть із Уладу Старшопластунства, мають приймати Правила Великої Гри, а не вносити своє „розуміння” про релігійність у Пласті. Прихильник сеніорату, котрий хоче стати пластуном сеніором, в часі до складення присяги має узгодити свій світогляд із розумінням науки Церкви Христової і стати іі членом. Навіть якщо до того часу він чи вона не належали до членів Церкви і не були віруючими людьми. Пласт, і Улад Сеніорів зокрема, має допомогти такій людині підготуватися до складення присяги на вірність Богові й Україні. Обов’язковим критерієм готовности кандидата на заприсяження в Уладі і складення ним Пластової Присяги має бути прийняття Таїнства Сповіді й Таїнства Євхаристії (Причастя), а заразом і добра думка (опінія) як Осередку Праці УПС, так і членів церковної громади та священика.
Кандидат, що виконує доручення Осередку, бере участь у таборах, зустрічах але не є практикуючим християнином, не приймає Таїнства Сповіді, Причастя – не готовий до складення Пластової Присяги!
Таким чином Сеніорат має оберігати наші Пластові цінності від впливів безрелігійности, аморального життя чи внесення яких то не було б релігійних впливів, що суперечать християнському духові, науці Церкви Христової, Скавтінґу і Пласту! Скавтінґу в розумінні його засновника Бі-Пі, а не сьогоднішньому трактуванні Світового Скавтового Бюра в Женеві.
Ми не повинні вести дискусії про релігійність сеніора, чи навіть як він розуміє Бога, це не є завданням Пласту, це радше має відбуватися в якихось філософських гуртках. Наше завдання виховання доброго громадянина на засадах християнської моралі. Тому ми є відкритими для всіх, хто хоче бути з нами і прийматиме Правила Пластової Великої Гри.
Власне тому Улад Сеніорату, як завершальний етап пластування приймає до своїх лав будь-яку одиницю індивіда, що прагне змінити себе і світ на краще на засадах Пластових Правил Великої Гри. Улад дає можливість одиниці розвинути свій потенціал в колі однодумців-однолітків без зміни Ідейних Засад Скавтінґу і Пласту: вірності Богові й Україні, допомоги іншим та послухові (карности) своєму Проводові та життя за Пластовим Законом.
Чому в Пласті ми обмежуємо себе в певних задоволеннях: вживанні алкоголю та не курінні тютюну чи не вживанні інших наркотичних речовин?
Відповідь дуже проста. Християнство, наша віра, не забороняє вживання вина, вона лише говорить про шкідливість надмірного вживання вина до стану сп’яніння, що призводить до розпусти й неконтрольованих дій. У святому Письмі немає прямих вказівок до заборони куріння тютюну чи наркотиків. Але християнство через науку Церкви дає нам розуміння ставлення християнина до свого тіла, як до храму Духа, який потрібно доглядати і берегти. Можливо, хтось із зрілих громадян скаже, що вино й куріння йому не заважає в житті - і це правда. Але ми, сеніори, розуміючи, що наш авторитет може спонукати молодше покоління наслідувати нашим вчинкам, заради спасіння їхніх душ йдемо за порадою апостола Павла, який казав про те, що „немає зла в жертовному м’ясі, але якщо це спокушатиме брата мого” - то, він, Павло, „не вживатиме його довіку заради свого ближнього”. Так і сеніори, заради молодших вихованців Пласту відмовляють собі у вживанні алкоголю і курінні тютюну. Адже молода людина ще немає досвіду міри алкоголю і може впитися, втратити контроль над собою, а про шкідливість куреня тютюну чи вживання інших наркотичних речовин, які руйнують храм Духа - тіло, розумні люди вже давно не сперечаються!
Ми повинні жити зараз, сьогодні. Минуле нам не належить, майбутнє не відоме. Жити й творити потрібно сьогодні, вибудовуючи майбутнє таким, яким би ми хотіли його бачити: „До щастя Вітчизну мою поведу!”. Ця мить для нас важлива й цінна. Діяти та віддавати все ближнім! Все просто і ясно. А Правила Великої Пластової Гри в цьому нам допомагають.
Немає коментарів:
Дописати коментар