Шум Дубової Кори
Ч. 1-2019
Дубе, кріпись!
Дорогі друзі й
подруги! Розпочну привітання коротко: найважливіше – попереду! А щоб те
найважливіше не змарнувати, згадаймо поради преподобного Антонія і завжди маймо
Бога перед своїми очима; кожну справу робімо згідно зі Святим Письмом; де б не
перебували, не міняймо скоро місця. Ці три речі виконуймо і будемо спасенні.
А ще посильмо
їх Мудрістю (досконалою справедливістю), Шляхетністю (лицарською поставою і
самоконтролем), Відвагою (зконцентрованою розсудливістю)! І тоді Христове
Різдво в тілі запевнить наше Різдво в Дусі. З Різдвом Христовим! З Новим роком
- до УССД ще одним кроком!
Скок, Кора
Вікового Дуба
На початку нової сторінки нашого життя хочеться згадати про приємні події минулого року і, найперше, відзначити досягнення дубовокористих і їх друзів, а також повідомити офіційну інформацію.
Комунікат
1
15.12.2018 р.Б., Раківка,
столиця ДК Вих.: 095/2018
До: дубовокористих Синиці,
Діброви, Шервуд, Оптімаля
Справа: підвищення ступеня
Дорогі Дубовокористі!
Верховіття Дубової Кори дякує вам за успішну працю впродовж шести місяців на
ступені Зеленої Кори і затверджує зміну вашої Кори на Молоду. Враз зі щирим
привітанням, нагадуємо, що Молода Кора має право і обов`язки Зеленої Кори, а
крім того:
право вето при прийнятті нової Зеленої Кори;
право
бути членом Дубового Верховіття;
право бути гайовим для найбільше трьох Дубових
Листків;
право активного і пасивного вереску на Шумі
Дубової Кори і Великого та Малого Багаття;
право
носити окрему відзнаку;
право бути Коровим Кумом/Кумою;
обов`язок виконувати всі на неї накладені
доручення.
За Новий Люд!
З рамена Верховіття: Скок,
КВД
Щирі вітання новому Булавному! Вперед і вгору
Комунікат 2 Комунікат 3
На КЗ УСП друга Арія, ДЛ обрано за голову Крайової Булави УСП!
Щирі вітання новому Булавному! Вперед і вгору
Комунікат 2 Комунікат 3
|
Вітання новому писарю Булави! Наснаги та звершень! |
На КЗ УСП друга Арія, ДЛ, обрано за голову Крайової Булави УСП!
Щирі вітання новому Булавному! Вперед і вгору! |
Комунікат4
Звіт Муравля буде в закритій групі. А в Шумі подаємо це повідомлення:
Звіт Муравля буде в закритій групі. А в Шумі подаємо це повідомлення:
Дорогі Дубовокористі! Для вас
не новина, що від 1948 р.Б. курінне Дупло хронічно порожнє. Але іноді виникає
конечна потреба поповнити його. Саме зараз час згадати про це – завершився 2018
р.Б. і треба зробити щорічний внесок у касу ГПБ – еквівалент 3$US в гривнях від
кожного дійсного члена. Прошу вас, по змозі, перерахувати цю суму на картку
Приватбанку: 5168 7556 2251 6157 (Ігор Потеряйко), вказавши у призначенні
платежу «Благодійна пожертва». Щиро дякую, ваш ДК Муравель.
|
Не
хотів би я нікому з Вас, Друзі пластові Сеньйори, накидувати моїх думок і
поглядів, прагну тільки з'ясувати те, що могло б бути цікавим і для Вас - як
оформилася в моєму світогляді цілість пластування та його ідейних основ.
Передусім мушу ствердити, що, не зважаючи на 7О-й рік мого життя, як і на те,
що Пластовий Закон був оформлений первісно для молодшого і старшого юнацтва,
я визнаю правила цього закону повновартними для кожного віку і тому теж
намагаюся і сам дотримуватися їх. Увесь життьовий досвід доводить мені, що
всі можливі конфлікти, які людина мусить вповні чи частинно приписати собі,
виникають саме з недотримування тих пластових ідейних основ.
|
Людська зарозумілість і
самолюбство спонукує, щоправда, скидати вину за кожну нездачу чи неуспіх у житті
на посторонніх людей, сили й умовини, але при наявності відповідної
самокритики, зокрема, коли заіснує вже деяка історична перспектива, легко
дошукатися хоч частини вини в даному неуспіху чи невдачі таки і в себе самого.
Я мав можливість ствердити це
нераз і в себе, і тому став дуже обережним з перецінюванням віри у свою
непомильність. Тому й маю деякі підстави думати, що помиляються дуже і
небезпечно для себе ті з пластунів, які, дійшовши зрілого зіку вважають себе
автоматично звільненими від обов'язку дотримуватися правил Пластового Закону,
мовляв, він призначений тільки для молоді, для юнаків. Визнавці такого погляду
наражують себе на зайві зудари з людьми й життьовими умовинами, як і теж на
часті невдачі й неуспіхи.
У Пластовому Законі з'ясовані
основи справжнього культурного життя людей, ті основи, що їх без сумніву могла
б і повинна б набути кожна людина, дійшовши зрілого віку, сама із свого
життьового досвіду, без спеціяльного повчання чи інструктування. Але, коли б
навіть і так було, то й тоді Пластовому Законові не можна заперечити вартости
для зрілого віку, того віку, в якому життя вимагає докладного й умілого
пристосування тих саме - сублімованих з життьового досвіду - пластових основ.
Правда, правила кожного закону треба вміти розумно здійснювати чи застосовувати
в житті. Тому теж від людей зрілого віку вимагаємо свідомої призадуми при
застосовуванні правил Пластового Закону до такої чи іншої ситуації або до
такого чи іншого випадку. Для пластуна-юнака вистачає взяти до уваги пояснення,
додане до кожної точки Пластового Закону і дотримуватися обов'язку виконати
вимогу даної точки беззастережно, не зважаючи на всі труднощі й перешкоди.
Пластун-сеньйор виконає вимогу даної точки Закону теж беззастережно, але подбає
про те, щоб його доброї волі не звели люди або умовини на щось протилежне до
його задуму чи бажання. Це ніяк не визначає, що правила Пластового Закону є
умовні і що пластун-сеньйор має право звільнити себе з того чи іншого
обов'язку, відповідно до власної вигоди. Саме на те пластун-сеньйор має свій
розум, знання і досвід, щоб знати, як і коли він може виконати в такому чи
іншому випадку правило Пластового Закону. Це дуже важка, але дуже важлива
вимога до пластуна-сеньйора. Важка тому, що життя ставить часто-густо людину в
дуже складну ситуацію, в якій неправильний крок чи хвилеве забуття про
обов'язок може мати найгірші наслідки. Приводити приклади таких ситуацій тут
зайво; кожен пластун-сеньйор зможе легко їх знайти у своєму життьовому досвіді.
В англійській мові є
добре слово, що підходить якнайкраще до визначення пластуна-сеньйора, який вміє
правила Пластового Закону відповідно пристосовувати в житті, слово, що його
важко дослівно перекласти: "джентлмен". Змістом цього слова є саме
Пластовий Закон. Про юнака говоримо, що він є добре вихований. У випадку із
старшими людьми тяжко говорити про "добре виховання", зате ж
найвідповіднішим визначенням такого, сказати б, ідеалу для старшого віку є
слово "джентлмен". Не можна ж собі уявити джентлмена, який не
виконував би всіх правил Пластового Закону і то в спосіб природний,
самозрозумілий, такий, що не впадає в очі. Це означає, що Пластовий Закон
мусить увійти, так сказати б, у кров і кість пластуна-сеньйора, і що
пластун-сеньйор мусить так звикнути до виконування правил цього Закону, що ні в
якому випадку, ні в якій життьовій ситуації і в найтяжчих життьових умовинах,
йому ніхто не може зробити закиду про поведінку, негідну джентлмена. Від
пластуна-юнака вимагають лицарськости, від пластуна-сеньйора – джентлменства.
Вимагає цього не тільки Український Пласт, вимагають цього в усьому культурному
світі. Тяжко сказати, щоб існувало розуміння джентлменства в того, хто,
дійшовши зрілого віку, вважає себе звільненим від дотримування вимог Пластового
Закону.
Не вільно нам, як
представникам культурної нації, замикати очі на недостачу розуміння
джентлменства в таких пластових сеньйорів, значить, членів Пласту, які
вважають, що від них не можна і не треба вимагати дотримування постанов
Пластового Закону; які думають, що вони не мусять бути у своїй поведінці
джентлменами, культурними з кожного погляду людьми. Цієї вимоги не замінять, не
відшкодують, так сказати, їхні заслуги для Пласту чи для нації. Заслуги
заслугами, можна їх високо оцінювати, можна за них бути вдячними супроти даних
осіб, але пластунами-сеньйорами, представниками Пласту вважати годі тих, що не
дотримуються завжди й усюди постанов Пластового Закону, що не є джентлменами.
Не можна погодити з пластовим
джентлменством „велико-патріотичну” завзятість у пропаганді засад завдань і
цілей якоїсь політичної партії. Партія партією, можна вірити або не вірити в
ідейність її постулятів чи в можливість здійснення її програмових засад, але
переконувати тих, що не вірять, або що інакше думають, способами,
непередбаченими ні в засадах чесної гри, ні у вимогах Пластового Закону, не є
виявом джентлменства, а тільки некультурности. Можна вважати себе зрілою
людиною, з правом мати свої політичні переконання й обстоювати їх, але не
вільно бути в той же час опришком, що погрожує другому палицею: "Признавайся
до моєї партії, або..." Культурні, розумні люди, джентлмени так нікого не
переконують до своїх ідей. Тому теж мусить бути різниця, дуже виразна різниця
між пластуном-сеньйором, джентлменом, що змагає достойними способами до
здобуття прихильників корисній ідеї, що в неї він сам у даній хвилині вірить, і
між озброєним у палицю чи в пістолю опришком. Пластовий Закон виключає кожне
насилля.
Але не можна заборонити
пластовому сеньйорові-батькові застосувати певного роду "насильства"
супроти неслухняного сина. Таке "джентлменство" могло б принести
тепер чи пізніше велику шкоду тій дитині чи тому юнакові, що їх батько не
покарав. Потураючи поганій, невідповідній чи непристойній поведінці, можна
спричинити кривду і собі, і дітям, і оточенню. Вимогу Пластового Закону, що
наказує бути приятелем людей і не робити нікому кривди, треба застосовувати
розумно, відповідно до ситуації чи даного випадку.
У вимогах Пластового Закону
пластун-сеньйор не може добачувати якогось пасивного, надто ніжного ставлення
до суворого своєю суттю життя. Тож уже в пластовій нашій пісні співається, що
"Життя не жарти, не казки!". Не є теж пасивною обіцянка пластової
присяги: "З життям так поборюсь, як з трудами в полі..." Життя є,
було і буде боротьбою. Тому не можна, дотримуючись навіть найбільш
пацифістичних настанов, відбирати пластунові-юнакові лицарського духа,
войовничого запалу й завзяття, доконечних у життьовій боротьбі . Але справою
пластуна-сеньйора є зберегти джентлменство навіть у справжньому, найзавзятішому
бою. Пластунові не вільно навіть у змаганні на ножі чи на кулаки забути про
основи пластової культури, чи піти за прикладом окремих осіб, людських груп а
то й народів, що в час такого чи інакшого, масового інколи й нібито
"патріотичного" пориву, забували про принципи, чесної гри, про Божі й
людські заповіді, заперечували не раз вікодавні культурні традиції. Не по цьому
боці місце пластуна-юнака чи сеньйора. Йому треба завжди пам'ятати про
джентлменство, вироблювати в себе здібність до нього, мати на увазі безчисленні
приклади правдивого джентлменства, що були і є в історії людства завжди
шановані всім культурним світом. Як не можна називати джентлменом того, хто не
почувається свобідним у товаристві культурних людей, у межах вимог доброї
поведінки, дотриматись яких не раз не так то й легко, так же само годі назвати
пластуном-сеньйором людину, яка вимоги Пластового Закону вважає для себе
обмеженням, а то й примусом, що їм треба хоч і з трудом коритися за юнацьких
років, тільки до осягнення зрілого віку.
(далі буде…)
На сторінках Шуму хотіли би розказати, чим жили і що робили дубовокористі протягом останніх трьох місяців…
У Рогатині з розмахом
відзначили 100-ліття створення ЗУНР.
3 листопада у славному місті
Рогатині відбувся Військово-історичний вишкіл "Стрілецька слава".
Захід присвятили 100-літтю з дня створення ЗУНР. Мета заходу - ознайомити
юнацтва (11-18 років) з історією Листопадового Чину та елементами військової
справи. На вишкіл приїхали гості зі станиці (осередку) Іваниківка
(Богородчанський р-н), котрі разом з рогатинськими та липівськими пластунами
утворили 4 гуртки (команди).
До програми були включені
стрілецькі змагання з використанням малокаліберної зброї, лекції та практика зі
зброєзнавства, парамедицини, бойового мистецтва «Хорс», впоряду. Після навчання
пластуни почали виконувати різноманітні цікаві завдання, що увійшли до
кульмінації дня – квесту.
Після нього учасників вишколу
запросили о переглянути фільм "Легіон. Хроніка УГА". І навіть цим
насичений день не завершився. Далі на юнацтво очікував стрілецький вогник
(пісенний вечір), екскурсія до Церкви Різдва Пресвятої Богородиці, де збережено
стелу з іменами загиблих стрільців-рогатинців, яка була захована від знищення
більше 70 років. Завершився захід молитвою за загиблих стрільців УГА та
вшануванням героїв на міському кладовищі.
Організувала вишкіл станиця
Рогатин. Комендант – ст. пл. Іван Зварчук, ОЗО, писар – пл. сен. пр. Наталя
Пилипів, заступник коменданта по програмі – пл. сен. дов. Ярема Зварчук, ДК.
Велику подяку організатори висловлюють інструкторам, котрі підтримали захід.
Серед них: п. Роман Яськів (бойове мистецтво «Хорс»), п. Володимир Крвавич
(парамедицина), п. Тарас Целюх (зброєзнавство).
Приміщення та засоби, щоб
провести стрілецький змаг, надала Рогатинська дитячо-юнацька спортивна школа.
До організації квесту долучився вчитель Рогатинської гімназії п. Роман Жирий.
Приміщення для проведення вишколу надала дирекція Рогатинської гімназії.
За словами організаторів, участь
у проведені Військово-історичного вишколу взяло понад 40 пластунів. А за
результатами занять та змагань перемогу здобув 2-й гурток.
Призи переможцям та призерам
надано за підтримки ветерана українсько-російської війни, голови районної
організації УГП, п. Тараса Гаєвича, котрий разом з іншим ветераном-земляком
п.Василем Байдою долучились до стрілецького вогника та разом з пластунами
відзначали Листопадовий Зрив.
Сурова Єль
Члени куреня встигли і
помандрувати… Подруга Діброва, наприклад, відвідала Австрію і поділилась своїми
враженнями від поїздки…
Пощастило мені наприкінці
року поїхати з офіційною делегацією Вифлеємського Вогню Миру до Відня. Я
їхала у складі КПС і метою моєї поїздки
була Міжкрайова Пластова Зустріч. Австрія - це країна, яку я мріяла відвідати.
В Пласті мрії здійснюються, тому бійтеся своїх мрій. J
Ми приїхали в маленьке
містечко біля Відня зі складною назвою Perchtoldsdorf. Я його не можу вимовити
і запам’ятати й досі. Чудове містечко. Затишне і спокійне. Перша думка: «я б
тут жила»; і все наче таке своє, і нічому ти не дивуєшся, і наче все тут
знайоме, і все на своїх місцях. І якась старенька пані підійшла, привіталась :
«Гутентаг», а я не знаю німецької і за це мені соромно. Треба вчити мови,
вкотре промайнула думка. Поселилися в Українському Домі.
І, як завжди на пластових
заходах , одразу почалась насичена програма. Привести себе до ладу після довгої
дороги-40 хвилин. Кожен отримав розклад, місця, «явки,паролі». Їдемо до Відня.
Автобус, електричка, метро. Думка: «тут все ідеально». І відчуття повного
спокою, якого в мене не буває в Україні.
Отримала справжнє задоволення
і мені не треба було знати назви якихось архітектурних пам’яток. Я відчувала
тут спокій і порядок, те чого мені не вистачає вдома.
Люди… Пластуни зі США, Великої Британії, Бельгії, Австрії, Канади, Польщі,
Чехії, Швеції та Нідерландів зібрались у Відні на Міжнародну пластову зустріч. Всі
з різних країн і всі українці. І ти відчуваєш себе в родинному колі. Багато
нових знайомств, розмови, зустрічі та дискусії.
Обговорювали розвиток Пласту в країнах Европи, співпрацю між осередками. Все
відбувається в парафіяльному залі церкви Südstadt у Відні.
Найбільше
запам’ятаю знайомство з головою ГПБ подругою Мартою Кузьмович. Це людина, для
якої пластові цінності і традиції – найважливіше, і я обіцяла їй, що
дотримуватимусь їх, берегтиму і передаватиму. Дуже прикро, що наші молоді
пластуни прагнуть цього позбутися, вони не розуміють, що втратять себе.
На
церемонію передачі Вогню я не потрапила, тому є причина повернутися до
Австрії знову. Наступного року, як доживемо, поїду обов’язково, бо мене ще
чекає Лінц. Але тепер ще мріятиму побувати в Австрії влітку.
|
Підведити підсумки і
плянувати майбутнє – ще одна ознака новорічних свят. Протягом 2018 року члени
куреня зробили немало гарних справ для добра
Пластової спільноти та України, і надихнулись на нові звершення.
Підсумки 2018 року:
Протягом 2018 члени куреня в
якості інструкторів та проводу взяли участь у проведені 4 КВДЧ: в Кривому Розі,
Кропивницькому, Запоріжжі та Южному.
Крім того, в червні провели
Ювілейне Велике Багаття на пластовій оселі Сокіл.
У листопаді провели Мале
Багаття в м.Київ.
Курінь збагатився 4 новими
членами. Сім’я дубовокористих прийняла в своє коло подруг Діброву, Синичку,
Шервуд та друга Оптімаля.
Члени куреня взяли активну
участь у вишколах «Дубового Листя», в
Уладових з’їздах: Малій Раді Орлиного Круга (МРОК), Малій Раді Скобиного Круга
(МРСК), з’їздах УПС та Пластових капелянів. Делегація куреня була присутня і на
Крайовому Пластовому З’їзді.
Подруга Діброва, в складі
делегації Крайового проводу, відвідала Міжкрайову пластову зустріч в Відні та
привезла в України частинку благодатного Віфлеємського вогню миру, який запалав
у десятках осередків та родинах пластунів і їх друзів.
25
грудня наш друг Гук завітав до Вишкільного пластового центру в Бучі до
учасників табору УПЮ «Маленькі шанувальники нічних алярмів». А де Гук, там і
нагода для вельмишановних пластунів ознайомитись із історією зброї і всім, що
з цим пов’язано.
|
|
Рогатинський
конар ДК на 23-ому ОПЗ Івано-Франківської округи. 8-9 грудня. с.Вістова
Калуського р-ну
|
•8-9 лютого - Вишкіл «Крин»
ВПЦ, м. Буча ( разом з ДЛ).
•11-24 липня – Крайовий
новацький табір «12 місяців», м. Южне.
•01-10 серпня – Крайовий
вишкільний сеніорський табір «ВиСоТа», десь біля Коростеня.
У планах також провести
Велике Багаття. Сподіваємось, що вогонь братерства і щирої дружби збере
дубовокористих на березі Чорного моря під час новацького табору «12 місяців».
Свято Різдва – час, коли
здійснюються мрії, а новонароджений Христос приходить в світ, даруючи надію на
спасіння. Цього року члени куреня долучились до акції Віфлеємського вогню миру
в Україні. Подивіться, як яскраво сяє цей живий вогник, освітлюючи не тільки
обличчя, а й серця оточуючих…
У вирії новорічних
свят дубовокористі не забували про святі для кожного українця дати.
1 січня
рогатинські пластуни долучились до святкування дня народження С.Бандери, що
відбувалось в селі Старий Угринів, малій батьківщині Провідника.
Цього
року члени куреня провели цілих 4 КВДЧ, на яких знайомили учасників з
діяльністю організації. Найбільше запам’ятався останній вишкіл, який проходив в
невеличкому південному містечку Южне, неподалік від Одеси.
Коли ти
під’їжджаєш до Южного, навіть не очікуєш, що потрапиш в маленьку казкову
країну, де живуть захоплені своєю справою люди. Це буде незвичайний вишкіл.
Перше, що здивувало, – школа, де він мало відбуватись. Невеличка двоповерхова
будівля, яку майже не видно за високими пухнастими ялинками, на яких живуть
справжні пугачі. Крім пернатих мешканців шкільного подвір’я, нам показали ще
одну місцеву пам’ятку – статуетки маленьких янголів, що сховались в ялинкових
гілках, на призьбі та навіть на ліхтарному стовпі.
Ще
більше приємно здивувала спільнота, яка прийшла на КВДЧ. Люди, котрих об’єднує
велика любов до Бога, рідної країни, та до дітей, яких вони вчать. Було чудово
викладати матеріал і відчувати, що слухачі, для яких ти це робиш, знаходяться з
тобою на одній хвилі – думають, бачать, відчувають, саме як ти. Це було
зрозуміло і по питанням, які вони ставили, і по відгукам, які вони залишили
після закінчення вишколу.
Сподіваюсь,
що у цієї маленької станиці – велике майбутнє, адже будують її люди, які
тримають в серці справжні пластові цінності.
P.S. Крайова Булава УСП зараховала КВДЧ ч.129 і висловила подяку проводу та інструкторам за
якісне проведення вишколу та побажала учасникам яскравого пластування!
Окремо
хочеться згадати про невелику, але дуже важливу для куреня подію – Мале
Багаття, що відбулось у Києві, 17 листопада, після Крайового Пластового З’їзду.
Присутніми на ньому були друг Скок і друг Бук догори корінням, а також подруги
Ластівка, Діброва, Синичка і Шервуд. Головні питання, що розглядались – набуття
членства та візія куреня. Крім того, було розглянуто пропозиції друга Бука щодо
зміни статусу сеніорів в організації :
Запропонувати зміни до
Закону України про молодіжну організацію.
Поміняти статут НСОУ Пласт.
Створити спілку
організацій, в яку б входили дитяча, молодіжна і громадські організації.
Затвердили список таборів,
в організації яких бере участь курінь.
|
Саме з Різдва Христова починається Новий рік і у кожного з нас з’являються нові плани та мрії на майбутнє. Коли підкорюватимемо нові вершини і робитимемо нові відкриття, не забуватимемо про перевірені часом дороговкази, які мають бути присутніми в житті кожного пластуна – від жовтодзюба-новака до поважного сеніора: бути вірними Богові та Україні, допомагати іншим та щодня дотримуватись Пластового закону. І тоді ніякі вітри не зігнуть наші крони і не вирвуть з рідної землі наше коріння.
За Новий Люд!
“Шум ДК – хроніка нашого життя” — видання 1Ɛ куреня УПС «Дубова Кора».
Хроніка – письмовий документ, в
якому нотуються, по можливості, всі моменти з життя куреня та його членів.
Кривий Ріг, року Божого 2019, місяця січня, дня 6
Немає коментарів:
Дописати коментар