У Вербну
неділю спонтанно виникає питання: як це можливо, що ті самі люди, які кричали
Ісусу «Осана!» під час Його в’їзду в Єрусалим, через кілька днів кричатимуть
"Розіпни його!"?
Читаємо: «І знайшовши осля, Ісус сів на нього…» (Ів. 12, 14).
Отакої! Цар їде на осляті? Мусить їхати на лошиці. На віслюках їздять слуги. А Він
не зважає. Бо пророковано – на осляті. І чи не вперше за весь час довгої дороги
до Єрусалиму не випереджає учнів, а дозволяє бути першими тим, що стелять свою
одіж на дорозі та нарізане в полі віття. І кричать «Осанна». Казав перед
тим двом своїм учням – не розумієте, що просите. А тут міг би сказати – не розумієте,
що кричите, кого вітаєте. Бо Він їм – про Царство Боже, а вони Йому – про царство
Давида. Він їде як Цар справедливий, переможний і смиренний,
котрий «оголосить мир народам, і влада його буде від моря аж до моря, і від
Ріки до кінців землі» (Зах. 9,10). А вони чекають на полководця, котрий скине
римське ярмо, відновить монархію, нав’яже закон тим, хто ще не під законом. Та й
що чекати від них, якщо свого часу навіть Хреститель засумнівався: «“Ти той, що
має прийти, чи іншого маємо чекати?” (Мт.11, 3). Чекали на Месію, котрий
возвеличить праведників, і скарає грішників, а з Його вуст чують протилежне. І
ось – остаточне розчарування, це не той, на якого ми чекаємо, не Месія сили, контролю й владарювання. Замість
підняти мертве царство Давида торочить про якесь Царство Боже. Нам такий не
потрібний. Саме тому мине кілька днів і той самий натовп кричатиме: "Розіпни його!".
«І
знайшовши осля, Ісус сів на нього…» (Ів. 12, 14). Сів на осля, щоб сісти
праворуч Отця. Але це буде згодом. А від завтра – Страстний тиждень. Через
Хрещення, Христе, ми вмерли для гріха, сподоби нас і безсмертної жизні у Твоєму
Воскресінні.
Немає коментарів:
Дописати коментар