Слава Ісусу Христу!
Дорогі дубово-користі брати й сестри!
Напевно, вам доводилось колись чути вислів «бойовий кінь». А чи колись чули
про бойового віслюка? Певно, що ні, бо не може ця миролюбна тваринка бути
войовничою. Впертою, так, але не мілітарною.
Кажуть, що в цей день у Єрусалим входила ще одна процесія – римські
історики занотували, що туди прибув Понтій Пилат з бойовою римською кіннотою і
центуріями. Вулицями міста крокувало добре вишколене й озброєне військо, яке
утверджувало владу Риму над поневоленим Ізраїлем і захищало імперію від спроб
поневоленого народу скинути римський гніт і відновити своє царство. Римське військо мало налякати юдеїв, нагадати їм, що сталося під час
останньої спроби бунту. Тоді, 4 роки до Різдва Христового, римляни повністю зруйнували
міста Сепфоріс і Еммаус, вирушили до Єрусалиму, де розіп’яли 2000 євреїв,
підозрюваних в участі у повстанні.
Але Єрусалим і нарід очікували, що має
прийти той, хто визволить Ізраїля. І свою віру в це адресували тому, хто очолював
іншу процесію – на мирному віслючкові до міста їхав Ісус, і вони кричали йому «Осанна!»
- спаси нас! А вже в короткому часі
кричатимуть інше -«Розіпни Його!». Бо для них Він не був Месія, тільки месія, в
якому вони розчарувались.
Отже, перед нами дві процесії. Одна – уособлення сили і влади кесаря, несе страх і
смерть. А друга, на
чолі з Сином Божим, - мир і любов. Запитаймо себе: “До якої з цих двох процесій приєднався би я?” Хто був сьогодні на
Службі Божій, дав правильну відповідь на це питання. Але справа не тільки в
одному дні. Вибір нам треба робити кожного дня. Бо злобний і лукавий світ хоче, щоб нами керував не наш дух, а наше тіло. Хтось робить «як усі», прагне
достосуватись до проявів ліберально-толерантного сьогодення. А нам треба робити
так, як заповідав Господь. Особливо наступного тижня, що є кульмінаційним в
житті Ісуса, а відтак і в нашому житті.
Уже завтра підемо разом зі Спасителем через Страсний тиждень по останній
дорозі Його земного життя. Учора ми розділили з Ним і воскреслим Лазарем
вечерю. Разом із Марію намастили благовонним миром, що символізувало початок
похоронної процесії. Нині разом із єрусалимськими дітлахами вітали Його славослов’ями та вербовими
галузками. У Чистий четвер разом із апостолами на Тайній Вечері станемо
учасниками першої Євхаристії. А наступного дня разом із св. ап. Іваном,
пресвятою Богородицею та благочестивими жінками стоятимемо й плакатимемо біля
Його хреста на Голготі. Тоді з Йосипом Ариматейським і Никодимом покладемо Тіло
Спасителя до гробу. Щоби воскресного ранку разом із жінками-мироносицями знайти
той гріб порожнім і заспівати – Христос воскрес!
Немає коментарів:
Дописати коментар