Слава Ісусу Христу!
У часі Великого посту
застановімось, як вірили Филип і Натанаїл і спитаймо себе – чиєю заслугою є їх
віра? Або й так – яка моя заслуга у моїй власній вірі? Нині сам собі відповів
парадоксально – спасаюсь, не тому, що вірю в Нього, а тому, що Він вірить у
мене. Почавши від Едему, шукає людину і кличе її. Це не значить, що нам не
треба стукати, шукати і просити. Важливо не забути чому і навіщо ми це робимо.
Згадаймо Павлове: «…він нас вибрав перед заснуванням світу, щоб ми були святі й
бездоганні перед ним у любові. Він призначив нас наперед для себе на те, щоб ми
стали його синами через Ісуса Христа, за рішенням своєї доброї волі» (Еф. 1, 4:5). Отакий коротенький вступ ув
основи православної віри.
А без чого неможлива віра
православна? Без ікони, бо й свято сьогоднішнє нагадує нам про перемогу Церкви
над єрессю іконоборства на Соборах у 787р.Б. і 842 р.Б. Ікона, тобто – образ. Перше,
що варто згадати, - кожний з нас ікона, бо «сказав Бог: "Сотворімо людину
на наш образ і на нашу подобу»(Бут. 1:26). Щодо ікон рукотворних з дерева,
каміння, металу, полотна, фарб, скажу просто. Сучасні іконоборці (на жаль, відродились
у Середньовіччі) називають ікони «ідолами», та ще й Святе Письмо цитують: «Не робитимеш собі ніякого
тесаного кумира, ані подобини того, що вгорі, на небі, ні того, що внизу, на
землі, ні того, що попід землею, в водах» (Вих.20:4). Біда, що далі не читають.
А там – фундамент православ’я: «Не падатимеш перед ними ниць і не служитимеш
їм, бо я Господь, Бог твій» (Вих. 20:5). НЕ СЛУЖИТИМЕШ! Богові – служимо, ікону
шануємо. І та пошана, що й проголосив7-ий Вселенський собор 787 р.Б.,
відноситься не до матеріялу, з якого ікона виготовлена, а до образу, який ми на
ній бачимо. І ще додам – кожна ікона Христоцентрична, бо ми діти Божі.
Біда, коли хтось не розуміє цих простих речей. Біблія теж ікона – написана словами. Музика – теж ікона, написана нотами, як і зображення, написане фарбами. Наслідком протестанського іконоборства є десакралізація мистецтва. Раніше воно зосереджувалось на віддзеркаленні творіння, а митець бачив свою працю, як службу Богові. Дехристиянізоване мистецтво в центр ставить людину, робить її матеріяльним ідолом, а не образом Божим.
Пластове «Бути вірним Богові…» охороняє нас від тієї халепи. А щоб воно завжди було щирим і сильним, перефразуймо Натанаїлове: Що доброго може бути з Київа, Ірпеня, Житомира, Рогатина, Кривого Рогу, Балти? Відповідь знаємо.
Немає коментарів:
Дописати коментар